Du bliver ramt af hård konkurrence. Hvad griber du efter i værktøjskassen?

Hvilke strategier kan virke i situationer med hård konkurrence?

Her er nogle generelle strategier, der kan hjælpe dig med at finde frem til de løsninger og tiltag, der kan håndtere hård konkurrence, i netop din situation:

1. Fokuser på at differentiere dig i forhold til konkurrenterne
2. Invester i udvikling for at skabe innovative ydelser og processer, der kan holde dig foran i kapløbet om kunderne
3. Vær hurtig og fleksibel med at tilpasse dig til ændringer, nye trends og konkurrencepres i markedet
4. Du skal sætte øget vægt på at levere en kundeoplevelse, som kan skabe loyalitet og adskille din virksomhed fra konkurrenterne
5. Hvad koster det at være kunde hos dig? Konkurrence handler ofte om pris. Hvad mener dine kunder om hvad det koster at være kunde hos dig? Priser skal som minimum være konkurrencedygtige og afspejle værdien for kunderne
6. Har du mulighed for at slå dig sammen med en partner, hvor I sammen kan styrke Jeres position på markedet?
7. Kan du indføre ny teknologi, som potentielt kan give dig konkurrencefordele?
8. Har du styr på konkurrenternes bevægelser? Også ”konkollegaer”, som du måske ikke forventer direkte konkurrence fra?
9. Hvor ligger din konkurrencekraft? Fokus på hvor du er særlig god til at levere kundeværdi, der kan differentiere dig fra konkurrenterne

Har du valgt at gå samme vej som dine “konkollegaer”?
Så er det på tide at finde din egen rute gennem skoven?

MiCAR AUTO E-COMMERCE er gået foran med et stærkt fokus på unikke kundeoplevelser, der kan skabe kundeværdi og differentiere dig på markedet.
Vi opererer indenfor det felt som kaldes ‘salgsautomatiseret e-commerce’, som hjælper dig med at sælge mere, og på en lavere salgsomkostning.

Løsningen er automatiseret, så du er sikker på at komme hele vejen rundt til alle relevante kunder, og så udnytter du at den digitale omkostning er lavere end løn-kronen, så løsningen er betydeligt billigere end alternative manuelle løsninger. Det har aldrig været nemmere og billigere at fastholde og sælge til kunderne online.

Hvornår skal du kunne handle med alle dine kunder - online, direkte og hjemme fra sofaen?