Fik du høstet de lavt-hængende frugter i kundebasen?

Enhver virksomhed mister kunder over tid. Det er der en række årsager til. Tag for eksempel en bilforhandler, der sælger en ny bil til en kunde, men som efterfølgende ikke i tilstrækkelig grad forsøger at fastholde kunden i eftermarkedet, og dermed går glip af mersalg og indtjening.

En undersøgelse fra Harvard Business School (se link) viser, at en stigning på kun 5% i kundefastholdelsesrater kan øge overskuddet med 95%.

Besparelser: Tænk over det. Hvor meget kan din virksomhed potentielt opnå i effektivitetsgevinst og omkostningsbesparelse ved at følge en fastholdelsesstrategi?

Sælger mere: Ved at målrette en større del af dit fokus på fastholdelse af eksisterende kunder, kan du opnå en højere konvertering og et større salg.

Køber mere: Hertil kommer at kundefastholdelse vil føre til øget salg. Det skyldes, at loyale kunder bruger op mod 67% mere på at købe mere af dig, end nye kunder.

Hvordan kommer jeg i gang, uden at strande på investeringer og IT- projekter?

MiCAR Auto E-commerce har udviklet en række service pakker, som du hurtigt og effektivt kan sætte i drift. MiCAR sørger for opsætning, drift og optimering, og det er på abonnement. Udbyttet er direkte online salg og varme leads, der ringer til dig. Resultaterne, der starter allerede fra den første dag, skabes løbende i takt med at du automatiseret udkommer til alle dine kunder, på rette tid, sted og med høj relevans.

Læs meget mere på vores blog-site!