Betaler du mere i rabat på serviceaftaler, end du får tilbage i loyalitet?

Kundefastholdelse er kommet stærkt tilbage. Og med god grund. For bilsalget daler, så der skal tjenes penge på værkstedet.

 

Tilbyder du serviceaftaler med rabat på reparationer?

Mange værksteder tilbyder serviceaftaler, som har indbygget en rabat. Ideen er at rabatten skal fastholde kunden på værkstedet.

Får du mere tilbage i kundefastholdelse, end du betaler i rabat?

Der er en risiko for, at det er dine loyale kunder, som alligevel kommer på værkstedet, der tager rabatten. Så bliver rabatten konverteret til en generel prisnedsættelse. Og hvis du så oven-i-købet bagefter må erkende, at du alligevel mistede de kunder, som du sigtede på med rabatten, så er du lige vidt.

Findes der en løsning, hvor værkstedet systematisk kan målrette de kunder, som er i risiko for at smutte?

MiCAR AUTO E-COMMERCE har løsningen, der målrettet og automatiseret tager fat i alle de kunder, som er i risiko for at være på vej væk. Risiko-kunderne modtager et konkret og relevant tilbud, på rette tid og sted. På den måde kan du målrette rabatten til de rigtige kunder.

 

Hvordan ved I om kunden er på vej væk?

Det unikke er vores dataopsamling, -behandling og automatisering. MiCAR’s Customer Data Platform (CDP), gør det muligt at data-styre tusinder af individuelle kundeprofiler, der real- time tracker handlinger og automatiserer kunderelevante mails. Det er den data vi anvender til at målrette relevante tilbud til netop de kunder, hvor der er risiko for at de er på vej væk.

Med en Customer Data Platform (CDP) lytter du med på om kunden er på vej væk. 

 

Læs meget mere på vores blog-site!