Hvordan holder du kunderne glade i svære tider?

Der er masser af udfordringer; stigende energipriser, mangel på arbejdskraft, leverance problemer og faldende bilsalg.

Nogle mener, at det er nødvendigt at klare udfordrende tider ved at skære ned på kundeservicen, og dermed spare på lønomkostningerne.

Men mange af dem, der fulgte denne strategi under recessionen i 2008, blev tydeligvis vildledt, da de efterfølgende indså hvor svært det er at genopbygge tilliden blandt kunderne, og ikke mindst hvad det efterfølgende koster at genvinde det tabte. Kunderne er din guldklump. Tænk over hvor meget du egentlig har investeret i at opbygge din nuværende kundebase.

Hårde tider kalder på kreative løsninger. Hvordan kan man, som bilforhandler og værksted, opretholde og forbedre serviceniveauet, uden at omkostningerne løber løbsk?

Svaret er simpelt! Serviceomkostningen til automatiseret kundekommunikation, online salg og e-handel er væsentligst lavere end lønkronen. Derfor skal du igang med at automatisere din kundeservice og styrke dit online salg.

Du er heldig, for der findes løsninger, som allerede kører i bilbranchen, og som kommer på månedsabonnement, uden høje investeringer, og som kan implementeres hurtigt og effektivt, også på din platform.

MiCAR AUTO E-COMMERCE – få det automatiseret, der findes en løsning.

Læs “Six Customer experience pitfalls to avoid”, mckinsey.com

Læs meget mere på vores blog-site!