Kundeadfærdsdata, trigger-based, pre-booking og tabt-kurv

Der er tale om tiltag, som MiCAR har indført for at hjælpe vores kunder i bilbranchen med at få mere afkast for pengene. Hvad er det? Og hvorfor gør vi det?

Det handler om at aktivere og hegne dine kunder, så de ikke smutter over til konkurrenterne. Vores analyser viser, at det skal gøres nemt og bekvemt for kunderne, for de fleste kunder ønsker egentlig bare at fortsætte med det de plejer. Kun hvis de føler at det bliver for bøvlet, vil de overveje at skifte. Hvad kan vi lære af det?

Booker du også 1 år frem, til næste eftersyn, når du er hos tandlægen?

Der er tale om princippet ”early bird get’s the worm”, eller pre-booking, som vi kalder det. Hvis du gør det nemt for dine kunder at booke frem til næste service, så sparer du kunden for tid og bøvl, og så ”hegner” du kunden effektivt for konkurrenterne. Hos MiCAR bliver kunderne automatisk inviteret til at pre-booke 1 år frem i tid. 14 dage før værkstedstiden oprinder, sender vi automatisk en påmindelse til kunden. Vil han ændre kan han altid gøre det.

Hvad sker der, når du forlader indkøbskurven, uden at købe noget?

Du får hurtigt en venlig påmindelse i din mailbox, hvor du nemt og bekvemt kan genoptage din shopping. Det er en tabt kurv mail. Hvorfor gør vi det? Svar: Fordi det kan betale sig. Det viser sig nemlig, at en god portion af kunderne gladelig påbegynder deres shopping igen, efter en lille påmindelse. Du kender det måske fra dig selv. Hos MiCAR har vi gode erfaringer med at hjælpe kunderne på denne måde, og resultaterne er ikke til at tage fejl af.

Det er helt afgørende for dit udbytte, at det er nemt og bekvemt for kunderne

Det er afgørende for sin succes, at det ikke bliver bøvlet for kunderne, at være kunde hos dig. For at kunne tilbyde disse unikke funktionaliteter, skal du have 100% styr på kundeadfærdsdata. Hos MiCAR Auto e-commerce er alle de ovennævnte løsninger samt styring af kundeadfærdsdata inkluderet i pakken.

Læs meget mere på vores blog-site!