Lad dine kunder købe dæk - direkte online – og hjemme fra sofaen.

Det er overskriften på en forretningsmodel som blandt andet Bilia i Sverige dyrker. Det er ideen om, at flage de forskellige forretningsområder, der ligger i bilforretningens eftermarked hjem igen.

Der er dog road-blocks på vejen, for det er ikke nemt at finde en effektiv praktisk og økonomisk model.

Og dog, hvis man anerkender muligheden for at etablere e-handel direkte ud til slut-kunderne, og man anerkender værdien af at kunne automatisere processerne. Og hvis man samtidig vil undgå IT-projekter og uoverstigelige investeringer, der nemt kan slå en god ide ihjel, så skal man se sig om efter en Partner, der kan facilitere løsningen på en SERVICE-MODEL. Det kan bane vejen for løsninger, der har høj hastighed-til-markedet, er omkostningseffektive og som kan skabe salgsresultater direkte hjemme hos slut-kunderne.

Online og data-drevet salg af dæk på dækhotellet: Se video her.