Privatleasing - er du tilfreds med gentegningen ved udløb?
Effektivt gensalg af privatleasing er noget helt andet end den klassiske markedsføring af nye biler. Salg af nye biler bygger på masse- markedsføring med stor rækkevidde, mens gensalget handler om målrettede budskaber direkte til kunden, hvor der er fokus på relevans, timing og convenience. Det kan gøres personaliseret og online som e- handel, alt sammen MiCAR-discipliner.
Gensalg eller -tegning af privatleasing er en disciplin, der er ’100% forudsigelig og aftale- drevet’ med en fast slutdato, modsat markedsføringen af den nye bil, der er en ’åben informations-søgende proces’, uden en fast start- og slutdato.

Bilforhandleren er i en unik stærk position
Det betyder, at det i høj grad er den bilforhandler, som står bag den udløbende privatleasing aftale, der har viden og data tilgængeligt til at styre kundekommunikationen, og dermed står i forreste række til at tage gensalget af privatleasing på den næste bil.
Early bird – get’s the worm!
Start tidligt. Hvis du f.eks. starter 12 måneder før udløbsdatoen, og samtidig gør den nemt for kunden at bestille den nye privatleasing bil, så vil du komme stærkt fra start.
Du skal levere en gnidningsfri og koordineret aflevering og afhentning
Forhandlerens tilbud til privatleasing kunden bør indeholde:
Et konkret 1:1 tilbud, der matcher den gamle bil, med den nyeste model
Nem online bestilling og eksekvering, direkte hjemme fra sofaen
Gnidningsfri hand-over af gammel til ny bil, til fast tid og sted
Figur 2: MiCAR ruster dig til systematisk at øge gensalget af privatleasing

Læs meget mere på vores blog-site!