Med Relax har Toyota-forhandlerne mulighed for at tage salget af service- og reparationsaftaler til ”next level”.
Er du på udkig efter nye salgsfremmende og omkostningseffektive løsninger? Så tjek herunder, med fokus på e-handel direkte til alle relevante i kundebasen, automatiseret forlængelse af serviceaftaler og justering af overkørte kilometer.
Service- og reparationsaftaler til brugte biler.
Relax giver Toyota-forhandlerne stærke kort på hånden, f.eks. online salg af service- og reparationsaftaler. Forlængelsen af garantien giver mulighed for at sammensætte et særdeles konkurrencedygtigt produkt til bilejerne, hvor både service- og reparationer er dækket i op til 10 år og 200.000 km.
Kan sælges til alle Relax-markerede i kundebasen med automatiseret e-handel, så kunder kan købe selv?
Tidligere var der primært fokus på service- og reparationsaftaler til nye biler. Men nu er potentialet endnu større til brugte biler, f.eks. når en 5-årig aftale udløber, og den kan forlænges med 5 år yderligere, eller systematisk udkomme til alle relevante brugte biler i hele kundebasen.
F.eks. hvis en kunde med en 4 år gammel bil, der ikke har fået købt en serviceaftale, ønsker at tegne en 5-årig serviceaftale. Hvis bilen er Relax-markeret så er det muligt at tilbyde kunden service- og reparationsaftale med alle fordelene.
Herudover kan forhandlerne lave målrettede win-back initiativer, i retning af de kunder, der er på vej til at forlade værkstedet. Lyt med på kundeadfærds-data, som muliggør at du kan være tidligt ude med et målrettet tilbud, til de kunder, der er i risiko for at smutte.
MiCAR-pakken:
Kunden handler selv online / automatiserede forlængelser & overkørte kilometer / performance-baseret abonnement.
Pakken indeholder salgsautomatisering, købs-modul, web-løsning til kundeselvbetjening til medarbejdere, og e-handelsmodul, så kunder kan købe via mobil, tablet eller computer.
MiCAR-pakken: Salg af service- og reparationsaftaler
– Online salg til nye biler (0-1 år gl. biler, som sælgerne ikke har solgt til)
– Online salg til brugte biler i kundebasen (1-10 år gl. biler)
– Automatiserede forlængelser ved udløb (automatisk tilbud til kunde 6 måneder før udløb)
– Løbende justering af overkørte km (ved overkørte km kontaktes kunden og han kan justere aftalen, så den matcher hans behov)
Det hele kører automatiseret, data-drevet og kunde-specifikt ud til slut-kunderne, som handler hjemme fra sofaen.
Kunde- og salgsvenligt front-office modul.
MiCAR er designet som et kunde- og salgsvenligt front-office modul, der nemt kan lægges oven på forhandlerens/værkstedets eksisterende back-office løsning, f.eks. Keyloops, Dataman og FTZ+ m.v.
Læs mere om online serviceaftaler her.
Læs om online salgsresultater her.