Læs mere om data, performance og salgsautomatisering i Autobranchen

Blog

Kan bilforhandleren komme foran konkurrenterne ved at bruge sin kundedata?

Kan bilforhandleren komme foran konkurrenterne ved at bruge sin kundedata? Kan dine konkurrenter kommunikere direkte med dine kunder? Kan de kommunikere effektivt og personaliseret med relevans på ...

Er nu et godt tidspunkt til at vinde tabt forretning tilbage?

Er nu et godt tidspunkt til at vinde tabt forretning tilbage? Har specialisterne taget en stor del af kagen? Forhandleren møder kunden ifb. ny- og brugtvogns salget, hvilken giver en unik mulighed for ...

Fik du høstet de lavt-hængende frugter i kundebasen?

Fik du høstet de lavt-hængende frugter i kundebasen? Enhver virksomhed mister kunder over tid. Det er der en række årsager til. Tag for eksempel en bilforhandler, der sælger en ny bil til en kunde, ...

Får du dine værkstedskompetencer konverteret til salg og indtjening?

Får du dine værkstedskompetencer konverteret til salg og indtjening? Würth peger på, at “der ligger store økonomiske og kunderelaterede muligheder i at booste kompetencerne på ...

Hvordan holder du kunderne glade i svære tider?

Hvordan holder du kunderne glade i svære tider? Der er masser af udfordringer; stigende energipriser, mangel på arbejdskraft, leverance problemer og faldende bilsalg. Nogle mener, at det er ...

Risiko for double-whammy til bilforhandlerne

Risiko for “double-whammy” til bilforhandlerne Først tæv til nysalget. Dernæst recession, der rammer brugtvogns- markedet. Og nu risikerer værkstedet at stå for tur. Rene Tønder peger på ...

Læs vores nyhedsbreve

Tag dæksalget tilbage – Hvad bliver fremtiden for autobranchen? Læs nyhedsbrevet her.

Kunderne vil ikke blot orientere sig online – de vil købe online. Læs her!

Ny rekord. Hver 5. kunde købte en service- og reparationsaftale – 80% blev købt online. Læs her!

Hvordan konverteres ”bilkøbmanden” til den digitale verden? Peter Kjærsgaard peger på, at bilbranchen er i en kritisk situation, en ’perfect storm’, med et støt stigende pres, som vil have stor påvirkning på bilbranchen, både på kort og på lang sigt. Læs her!

Vores analyser viser, at den gennemsnitlige alder på bilerne i kundebasen er stigende, hvilket øger risikoen for at kunderne går til de frie værksteder. Andelen af biler hvor garantien er udløbet, er stigende, og det mindsker kundefastholdelsen. Hvad skal du gøre? Læs her!

Specialudgave: Toyota laver et ’smart move’ på eftermarkedet, der potentielt kan omsættes til værdi hos kunderne, og som samtidig kan sætte konkurrenterne ’skak’. Læs her!

Andelen af aktive kunder på værkstedet voksede med 17% det seneste år. Læs her!

“Det lød for godt til at være sandt […] Men der var ikke noget at tabe, så derfor gik jeg med. Og jeg må sande, at halvdelen af mit månedlige salg i dag kommer ind via online kanaler”. Læs her!

Micar udvider pakken med automatiseret e-handel, der forlænger service- og reparationsaftaler. Læs her!

Værkstederne køber deres egne kunder i dyre domme – til slut kan det koste dem livet. Læs her!

Skal du vækst-vejen med dit LEAN-projekt? MiCAR hjælper med at omsætte LEAN til mersalg og bundlinje på værkstedet. Her er et godt eksempel. Læs her!

Beregn det skjulte potentiale på værkstedet, og skab varige forbedringer på bundlinjen. Læs her!

Hvornår skal du kunne handle med alle dine kunder - online, direkte og hjemme fra sofaen?

Få det automatiseret. Der findes en løsning.

Find os:

MiCAR ApS.
Snogegårdsvej 101
2860 Søborg

Kontakt os:

Tel: +45 8980 9080
contact@micar.dk
CVR-nr.: 36893990